Menu

Regulier programma Metropool opgeschort tot 1 september

vrijdag 10 juli 2020

Dit bericht wordt aangepast op het moment dat er nieuwe ontwikkelingen zijn die van invloed zijn op je bezoek aan Metropool.
Laatste update: 18 juni 2020.

  • Op basis van de landelijke maatregelen die door de Nederlandse overheid en het RIVM zijn afgekondigd is Metropool | Poppodia van Twente tot 1 september 2020 gesloten, als het gaat om de reguliere popconcerten en dance. 
  • Vanaf juni zijn de MetroTV concerten iedere donderdagavond ook bij te wonen door 30 bezoekers (zie: agenda) en zijn ons Muziekcafé en Big Sister's Kitchen in Enschede elke donderdag en vrijdag geopend vanaf 14:00 uur, met (live)muziek (zie: Muziekcafé Enschede).
  • De Studio's (oefenruimtes) zijn vanaf 1 juni 2020 weer open gegaan.
  • Wij doen ons uiterste best om voor elke show een vervangende datum te vinden. Gekochte kaarten blijven geldig, hiervoor hoef je verder niets te doen. Zie deze pagina voor een actueel overzicht van reeds verplaatste shows.

Metropool weer open vanaf juni met aangepast programma.
Regulier programma opgeschort tot 1 september 2020.

Metropool houdt de laatste ontwikkelingen rondom het Coronavirus nauwlettend in de gaten en staat in contact met de GGD Twente. We volgen de adviezen van het RIVM en de GGD op. Op basis van de maatregelen die door de Nederlandse overheid en het RIVM zijn afgekondigd is Metropool weer opengegaan vanaf juni, voor kleinschalige activiteiten. Voor de reguliere geplande concerten en dance is Metropool in elk geval tot 1 september 2020 gesloten. Wij kunnen helaas niet anders dan ons beroepen op overmacht. We proberen op dit moment voor alle shows een vervangende datum te vinden. Heb je (online) e-tickets gekocht, dan ontvang je hier vanzelf bericht over per e-mail. Op onze website vind je verder voor alle concerten en dansavonden altijd de meest actuele informatie. Alvast bedankt voor je begrip.

'Bewaar je ticket, geniet later'

De Coronacrisis raakt ons allemaal. Voor Metropool is de economische impact groot, zeker nu we vanwege overheidsmaatregelen onze deuren in elk geval tot 1 september gesloten moeten houden.

Gelukkig ontvangen we tot nu toe veel begrip van onze bezoekers en artiesten en dat is hartverwarmend. Het geduld en de wil om mee te denken is groot en we weten veel shows dan ook met succes te verplaatsen. Achter de schermen wordt er ontzettend hard gewerkt om in stand te houden waar we jarenlang aan gebouwd hebben, zodat we ook na de crisis een goed programma kunnen presenteren, in een veilige en vertrouwde omgeving zoals je dat van ons gewend bent.

De Nederlandse culturele sector – bestaande uit de poppodia, theaters, evenement- en sportorganisatoren, musea en festivals – vragen gezamenlijk aan bezoekers om hun tickets te behouden en zo de culturele sector te steunen. Als bezoekers namelijk massaal hun geld terugvragen, dan zullen er onvermijdelijk vele culturele instellingen omvallen. De sector heeft in gezamenlijkheid een regeling ontwikkeld, met ondersteuning van het ministerie van OC&W en volgens de regels van de ACM. De verschillende brancheverenigingen slaan de handen ineen en roepen hun bezoekers op om hun ticket te bewaren tot de deuren weer opengaan: website Bewaarjeticket.nl.

Verplaatste of geannuleerde shows
Wij doen ons uiterste best om voor elke show een vervangende datum te vinden. Gekochte kaarten blijven in dat geval gewoon geldig voor de nieuwe datum.
Mocht je zijn verhinderd op de nieuwe datum, of de show is definitief geannuleerd, dan kun je kiezen uit een paar mogelijkheden, die we verderop toelichten. Het contact hierover gaat als volgt:

Online / E-tickets
Als er nieuws is over de show die je bezoekt en je hebt online ticket(s) gekocht, dan ontvang je hier automatisch per e-mail bericht over.

Kassa / Outlet tickets

Heb je ticket(s) aan de kassa gekocht of bij een voorverkooppunt van Metropool, dan kun je per e-mail contact opnemen met onze Box Office. Je kunt dan je ticket(s) omruilen voor andere show(s) naar keuze, kiezen voor een tegoed, restitutie van je ticket(s), of (een gedeelte) schenken.

Live after Corona

Balen natuurlijk als een show definitief niet doorgaat of dat je bent verhinderd op de nieuwe datum. Het liefst zien we je graag alsnog terug bij een ander concert of dansavond. Lijkt je dat ook wel wat? Het volledige aankoopbedrag inclusief servicekosten kun je laten omzetten naar een digitaal tegoed, in de vorm van een voucher. Dit tickettegoed blijft tot 24 maanden na uitgifte geldig en is online inwisselbaar voor alle shows die Metropool organiseert (mits nog niet uitverkocht) en waarvan de verkoop via Ticketmaster verloopt. Wil je meer weten over de werking van de voucherregeling? Lees hier de FAQ’s van Ticketmaster.

Mocht dit geen uitkomst voor je bieden, dan is het mogelijk om je ticket(s) te schenken aan Metropool óf om je geld terug te vragen. Je ticket(s) worden dan geannuleerd. Schenk je je ticket(s), dan wordt jouw bijdrage besteed aan het programmeren van opkomende artiesten nu (de gratis te bekijken livestreams van MetroTV) en daarna, het inhuren van (zzp) crew en het organiseren van mooie concerten & dansavonden.

Het allerliefst zien we je natuurlijk snel weer in goede gezondheid terug om samen te genieten van een goede show!

Wij willen je danken voor je geduld en begrip.

Met hartelijke groet,
Team Metropool

Vragen en antwoorden over het COVID-19 virus

Alle actuele informatie over de situatie in Nederland is te vinden op deze pagina van het RIVM en alle vragen en antwoorden hier. Heb je vragen over het virus, of gezondheidsklachten? We raden aan om de adviezen van het RIVM op te volgen en indien nodig te bellen met je huisarts.

 

Deze site gebruikt cookies, kies hier welke u wilt accepteren.

Geavanceerd

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief!

Inschrijven

Metropool
Nieuwsbrief

Wil je precies weten wanneer er nieuwe artiesten geboekt zijn of wanneer jouw favoriete band weer optreedt?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!