Menu

FAQ

Algemeen

Hoe oud moet ik zijn?

Ben je jonger dan 16 jaar dan mag je onder begeleiding van een volwassene (18+) gewoon naar binnen bij concerten. Bij dance activiteiten geldt een minimumleeftijd van 18 jaar. In beide gevallen wordt er soms van deze regels afgeweken dus check voor de zekerheid de eventpagina in onze agenda voor specifieke info.

Is er een garderobe en/of zijn er lockers/kluisjes?

Metropool werkt met een lockersysteem. Gebruik maken van een locker kost 2 euro cash, dus het is handig dat je een 2 euromunt meeneemt. We hebben ook een wisselautomaat bij elke lockerlocatie, daar kan je 2 euro cashless pinnen of je briefgeld wisselen. De 2 euro krijg je na gebruik van de locker niet terug. 

Hoe betaal ik voor consumpties?

Consumpties kun je in de zaal alleen betalen met consumptiemunten. In het pand staan pin en cash muntenautomaten waar je je munten kunt halen. In onze Muziekcafé's in Enschede en Hengelo kun je aan de bar ook cash of met je pinpas afrekenen.

Hebben jullie zitplaatsen?

We hebben geen vaste stoelen. In principe, tenzij anders aangeven (seated of semi-seated), zijn alle shows sta concerten.

Ik kan geen hele avond staan. Kan ik wel terecht bij Metropool?

Absoluut! We regelen graag een zitplaats in de vorm van een kruk voor je. Wel vragen we je om ons zo vroeg mogelijk alvast een seintje te geven en je wensen door te geven, dan proberen wij daaraan te voldoen. Echter, hoe later je je verzoek indient hoe lastiger het wordt om een kruk te reserveren, het aantal is namelijk beperkt. Het aanvragen van een zitplaats is niet automatisch een reservering voor een concert, je moet je concertkaartje dus al in je bezit hebben!

Je aanvraag kan je richten aan kassa@metropool.nl. Telefonisch kan ook, op dinsdag t/m vrijdag tussen 12:30 en 17:30 uur: +31(0)74 243 8000.

Ik zit in een rolstoel, kan ik wel terecht bij Metropool?

Ja, dat kan. Onze zalen zijn toegankelijk met een rolstoel en we beschikken op onze beide locaties over een mindervalidentoilet. In verband met veiligheidsvoorschriften zijn er slechts een beperkt aantal rolstoelplekken beschikbaar, hiervoor kan je online een apart ticket bestellen. Zijn er online geen rolstoeltickets meer beschikbaar en kom je met een regulier ticket naar een evenement? Dan bestaat de kans dat we je niet kunnen toelaten in verband met de veiligheidsvoorschriften.

Is er een rookruimte in jullie zalen?

Nee, zowel in Enschede als in Hengelo is het niet toegestaan om binnen een peuk of pijp op te steken.

Wat is het alcohol- en drugsbeleid van Metropool?

Voor al je vragen over drank, pillen en poeders zie onze huisregels.

Hoe kom ik bij Metropool?

Als je uit de buurt komt raden we je aan om met de fiets te komen. Kom je met het openbaar vervoer, plan dan je reis op www.ns.nl.

Voordelig met de taxi van of naar Metropool? Boek je reis tenminste 6 uur van te voren online via onze partner sneleentaxi en bespaar tot 70% op het metertarief. Bestel je taxi hier.

Ga je liever met de auto? Er zijn voldoende parkeermogelijkheden in de buurt van ons podium. Zo parkeer je in Hengelo op 50m van ons pand in de parkeergarage Q-Park P+R Station. Voor locatie Enschede kun je bijvoorbeeld terecht in Parkeergarage Stationsplein.

Ik wil graag vooraf een hapje eten, kan dat en zo ja is reserveren mogelijk?

Ja, en het is nog lekker ook! Bij veel concerten in Hengelo is het mogelijk vooraf iets te eten in ons Muziekcafé. Ray's Cooking serveert een kleine maar mooie kaart voor de liefhebber. Openingstijden staan aangeven bij het desbetreffende concert en reserveren kan via deze pagina. In Muziekcafé Enschede serveren we helaas nog geen maaltijden, maar je bent natuurlijk van harte welkom voor een drankje voorafgaand aan of na de show.

Wat zijn de openingstijden van het Muziekcafé?

- Hengelo - normaal gesproken kun je op concertavonden vanaf 17:00 uur terecht voor een hapje en een drankje. 
- Enschede - normaal gesproken kun je op concertavonden vanaf 18:30 uur terecht voor een drankje. 

Maar er zijn uitzonderingen. Het staat altijd aangegeven bij het desbetreffende concert dus check vooraf even de agenda om een eventuele teleurstelling te voorkomen.

Hoe laat begint een artiest te spelen?

Dat verschilt per concert. Actuele aanvangstijden staan op onze site, op de eventpagina van de betreffende show.

Is het toegestaan foto's en/of video's te maken?

Foto’s of een filmpje maken met je smartphone is - tenzij anders bij de entree aangegeven - natuurlijk prima, ZONDER FLITS, maar vergeet niet te genieten van de show!
Voor het maken van professionele beeld- of geluidsopnames moet je van tevoren schriftelijke toestemming hebben ontvangen van Metropool. Professionele fotocamera’s en opnameapparatuur zijn uitsluitend toegestaan op persaccreditatie.

Hoe gaat Metropool om met geluid en gehoorbescherming?

Metropool hanteert, zoals alle bij het VNPF aangesloten podia, een geluidsnorm van maximaal 103 decibel over 15 minuten. Dat is een veilig volume als je er oordoppen bij draagt. Als je je oordoppen vergeten bent, of je hebt ze niet, dan kun je in beide locaties uit de oordoppenautomaat een setje pluggers kopen voor 3 euro. Deze sluiten goed af en zijn vaker te gebruiken. Kijk voor meer info ook even op http://ilovemyears.nl/

Kan ik na het concert nog met de trein naar huis?

We proberen, in overleg met de artiest, om waar mogelijk rekening te houden met de vertrektijden van het OV. Maar we kunnen niet beloven dat de laatste trein op je wacht.

Is er een overnachtingsgelegenheid in de buurt van jullie podium?

Zeker. Vlakbij Metropool locatie Hengelo kun je onder andere overnachten bij het Eden City Hotel. Gebruik bij het boeken de promocode PROMET2019 voor 15% korting op je overnachting. In Enschede kun je overnachten bij onze buren, het Intercity Hotel

Ik ben tijdens het concert iets verloren, is er een afdeling gevonden voorwerpen?

Ja, natuurlijk bewaren we gevonden spullen. Bel daarvoor op werkdagen met 074-2438000 of stuur een mail naar kassa@metropool.nl

Sprechen Sie Deutsch?

Jawohl, wir haben viele Kollegen, die Deutsch sprechen können.

Do you speak English?

Yes, we do! Almost all of our staff speak English.  

Tickets

Waar kan ik mijn ticket kopen?

Via onze website, dan word je doorgelinkt naar Ticketmaster en krijg je een e-ticket. Hardcopy tickets aanschaffen kan ook. Die koop je bij ons aan de kassa in Hengelo of Enschede, bij onze Studio's in Enschede, aan de kassa van het Wilminktheater in Enschede, bij Popeye in Hengelo of Planet of Sound in Enschede. Kijk altijd eerst op www.weetwaarjekoopt.nl voor je verder kijkt.

Wanneer is de kassa in Hengelo geopend?

Dinsdag t/m vrijdag tussen 12:30 – 17:30u en tijdens activiteiten.

Wanneer is de kassa in Enschede geopend?

In Enschede is de kassa van Metropool alleen open tijdens activiteiten.
De kassa van het Wilminktheater is open op maandag t/m zaterdag van 12.00 tot 17.00u.

Hebben jullie een avondkassa?

Ja, deze is zowel in Hengelo als Enschede open tijdens activiteiten.

Krijg ik korting op vertoon van mijn CJP/Cultuurkaart?

Ja, maar je kunt alleen met CJP-korting kopen aan onze kassa’s in Hengelo en Enschede, op vertoon van je CJP pas. Let erop dat de kassa in Enschede alleen open is bij activiteiten. Online en bij Primera, Popeye en Planet of Sound kun je niet met CJP-korting kopen. Als je je ticket eenmaal hebt, hoef je je CJP pas niet nogmaals te laten zien als je het concert komt bezoeken.

Het concert is afgelast. Wat nu?

Het geld voor online gekochte kaarten, exclusief servicekosten, wordt automatisch binnen 3 weken teruggestort op je rekening, daar hoef je niks voor te doen. Heb je kaarten aan de kassa van Metropool gekocht, of bij een outlet, dan kan je contact met ons opnemen om je geld retour te krijgen. Voor meer informatie kan je even bellen met 074-2438000 of een mail sturen aan kassa@metropool.nl.

Wat als een concert is verplaatst?

Aangeschafte kaarten blijven geldig voor de nieuwe datum. Als je niet kunt op de nieuwe datum dan kun je je geld terugvragen (excl. servicekosten) volgens hetzelfde procedé als bij afgelasting.

Moet ik mijn e-ticket uitprinten of kan er gescand worden vanaf mobiel?

Tickets kunnen ook gescand worden vanaf je mobiel.

Het lukt me niet een account bij Ticketmaster aan te maken. Wat kan ik doen?

Mocht er iets misgaan bij het aanmaken van een account, dan kun je het best even bellen met Ticketmaster: 0900 300 1250 (vragen over tickets).

Ik ben mijn het wachtwoord van mijn Ticketmaster account verloren! Hoe nu verder?

Je kunt je wachtwoord resetten via de inlogpagina van Ticketmaster. Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ en volg de instructies. Kom je er niet helemaal uit? Bel dan even naar Ticketmaster: 0900 300 1250.

Ik ben de e-mail met daarin de tickets kwijt. Wat nu?

Dan kun je het best even bellen met Ticketmaster: 0900 300 1255 (vragen over de gedane bestelling).

Ik heb al kaarten gekocht, maar ben verhinderd. Kan ik mijn tickets retourneren?

Je kunt je tickets helaas niet retourneren. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Lees dan informatie over de annuleringsverzekering op de website van Ticketmaster.

Kan ik op een andere website nog kaarten kopen?

Wij adviseren simpelweg om nooit van derden te kopen. Kijk altijd eerst op www.weetwaarjekoopt.nl.

Bieden jullie ook cadeaukaarten aan?

Jazeker! Wij verkopen onze eigen cadeaubonnen, waarvan je de waarde bij aanschaf zelf mag bepalen. Te koop bij onze dagkassa in Hengelo (di - vr 12:30 - 17:30u).

Kan ik betalen met een Podium Cadeaukaart?

Ja, dat kan. Dit is naast onze eigen Metropool Concertbon de enige cadeaukaart die bij ons geldig is.

Kan ik kaarten reserveren?

Nee, wij werken niet met reserveringen.

Wat is jullie privacybeleid en hoe gaan jullie om met mijn klantgegevens?

We hebben ons privacybeleid uitgebreid beschreven op deze pagina.

Mijn vraag over kaartverkoop staat er niet bij!

Bel of mail met Sylvia, onze eigen ticketmeesteres! kassa@metropool.nl of 0031 (0)74 243 8000 – Sylvia is te bereiken op dinsdag t/m vrijdag tussen 12:30 – 17:30u uur.

Voor overige informatie, zie onze pagina met ticketinformatie.

Participeren

Kan ik een evenement in Metropool organiseren of een zaal huren?

Ja, we staan altijd open voor mooie initiatieven. Stuur een mail naar guido@metropool.nl met daarin je plannen en dan bekijken we samen de haalbaarheid.

Hoe kan ik vrijwilliger worden?

Vrij simpel; vul het formulier onderaan deze pagina in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Hebben jullie stageplaatsen?

Ja, check stagemarkt voor een actueel overzicht, of stuur een mail aan Yvettte@metropool.nl

Heeft Metropool vacatures?

Voor actuele info check ons overzicht met vacatures.

Ik wil in Metropool spelen, kan dat?

Kom je uit de regio Twente / Achterhoek dan kom je misschien in aanmerking voor onze talentprogramma's. Stuur dan een mail met bio en een goede audio link naar luuk@metropool.nl

Deze site gebruikt cookies, kies hier welke u wilt accepteren.

Geavanceerd

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief!

Inschrijven

Metropool
Nieuwsbrief

Wil je precies weten wanneer er nieuwe artiesten geboekt zijn of wanneer jouw favoriete band weer optreedt?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!