FAQ
Tickets
Waar kan ik tickets kopen?
Via onze website Metropool.nl. Ga via de agenda naar het agenda-item van het desbetreffende event en klik op de button tickets. Vervolgens word je doorgelinkt naar Ticketmaster en kom je in het bestelproces van Ticketmaster terecht.
Hardcopy-tickets aanschaffen kan ook bij onze kassa's. Onze dagkassa in Hengelo is van maandag t/m vrijdag geopend tussen 10:00 – 13:30 uur. Op vrijdag is het alleen mogelijk om met de pin te betalen. Daarnaast is onze avondkassa in Enschede en Hengelo geopend tijdens betaalde programmering.
Hoeveel tickets kan ik kopen?
Per account kan je maximaal 10 tickets kopen.
Wanneer is de kassa in Hengelo geopend?
Onze dagkassa in Hengelo is van maandag t/m vrijdag geopend tussen 10:00 uur – 13:30 uur. Op vrijdag is het alleen mogelijk om met de pin te betalen. Daarnaast is onze avondkassa geopend tijdens betaalde programmering.
Wanneer is de kassa in Enschede geopend?
Onze kassa in Enschede is geopend tijdens betaalde programmering.
Moet ik mijn e-ticket uitprinten of kan er gescand worden vanaf mobiel?
Het is niet per se nodig je e-ticket te printen. We kunnen tickets ook scannen vanaf je telefoon.
Krijg ik korting op vertoon van mijn CJP kortingspas?
Ja, een ticket met CJP korting kopen kan alleen aan onze kassa’s in Hengelo en Enschede, op vertoon van je CJP pas. Online een ticket aanschaffen met CJP korting is helaas niet mogelijk.
Verkopen jullie ook Metropool cadeaubonnen?
Jazeker. Wij verkopen onze eigen cadeaubonnen, waarvan je de waarde bij aanschaf zelf mag bepalen. De cadeaubonnen zijn te verkrijgen bij onze dagkassa in Hengelo (maandag t/m vrijdag tussen 10:00 uur – 13:30 uur) en tijdens betaalde programmering in Hengelo.
Kan ik betalen met een Podium Cadeaukaart?
Ja, dat kan. Dit is naast onze eigen Metropool Cadeaubon de enige cadeaukaart die bij ons geldig is. De kaart is alleen te verzilveren bij onze kassa en niet online. Onze dagkassa in Hengelo is geopend van maandag t/m vrijdag tussen 10:00 uur – 13:30 uur. Onze kassa's in Hengelo en Enschede zijn ook open tijdens betaalde programmering.
Wat als een concert is verplaatst?
Aangeschafte tickets blijven geldig voor de nieuwe datum. Als je niet kunt op de nieuwe datum dan kun je je geld terugvragen door gebruik te maken van het stappenplan dat je van ons in de mail ontvangt. Heb je je tickets niet online aangeschaft, dan kan je je ticket inleveren bij onze kassa indien je verhinderd bent. Dit geldt enkel voor tickets die niet online zijn aangeschaft maar bij onze kassa.
Het concert is afgelast. Wat nu?
Het geld voor online gekochte tickets, inclusief servicekosten, wordt automatisch binnen 3 weken teruggestort op je rekening. Daar hoef je niks voor te doen. Heb je kaarten aan de kassa van Metropool gekocht? Dan kan je contact met ons opnemen om je geld retour te krijgen. Voor meer informatie kan je even bellen naar 074-2438000 of een mail sturen aan kassa@metropool.nl.
Ik heb al tickets gekocht, maar ben verhinderd. Kan ik mijn tickets retourneren?
Je kunt je tickets helaas niet retourneren. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten? Lees dan informatie over de annuleringsverzekering op de website van Ticketmaster. Wel kun je je tickets aanbieden op het doorverkoopplatform van Ticketmaster, dit is een veilige en betrouwbare manier om tickets door te verkopen. Lees hier meer over op de website van Ticketmaster.
Het concert is helaas al uitverkocht. Kan ik op een andere website nog tickets kopen?
Wij adviseren simpelweg om nooit van derden te kopen. Het enige platform waar je zeker weet dat je veilig tickets koopt, is via het doorverkoopplatform van Ticketmaster. Lees hier meer over op de website van Ticketmaster.
Kan ik tickets reserveren of telefonisch kaarten bestellen?
Het is niet mogelijk om tickets telefonisch te reserveren of te bestellen.
Voor vragen over je account, de betaling of e-tickets kan je het beste contact opnemen met Ticketmaster.
De makkelijkste manier om een vraag te stellen aan Ticketmaster is via je order in jouw Ticketmaster-account, lees hier meer. Voor vragen over gekochte tickets kun je ook bellen naar Ticketmaster via 0900-3001255 (maandag t/m vrijdag 12.00 uur - 14.00 uur).
Praktische info
Kan ik mijn (oude) munten nog inwisselen?
Het is sinds 28 december 2022 helaas niet meer mogelijk om de paarse munten in te wisselen bij de kassa.
Hoe betaal ik voor consumpties?
Alle betalingen gaan in Metropool via pin-betaling. Consumpties afrekenen met cash geld is helaas niet mogelijk. Wel is het mogelijk om bij de kassa een tegoedpas (á €1,50,-) aan te schaffen. Het opwaarderen van deze tegoedpas is mogelijk vanaf €20,-. Het is niet mogelijk om overig tegoed van de pas af te halen.
Hoe laat begint het evenement?
Dat verschilt per concert. Actuele aanvangstijden staan op onze site, op het agenda-item van de betreffende show.
Kan ik een hapje eten bij Metropool?
Bij onze beide Muziekcafés in Hengelo en Enschede ben je van harte welkom om een hapje te eten en drinken. Reserveren is niet nodig, je kan gewoon aanschuiven!
Ons Muziekcafé in Hengelo is geopend tijdens programmering. Ons Muziekcafé in Enschede is geopend van donderdag tot en met zaterdag vanaf 17:00 uur en tijdens programmering.
Is het toegestaan om foto’s en/of video’s te maken tijdens het concert?
Foto’s of een filmpje maken met je smartphone is - tenzij anders bij de entree aangegeven - natuurlijk prima, zonder flits, maar vergeet niet te genieten van de show!
Voor het maken van professionele beeld- of geluidsopnames moet je van tevoren schriftelijke toestemming hebben ontvangen van Metropool. Professionele fotocamera’s en opnameapparatuur zijn uitsluitend toegestaan op persaccreditatie. Voor het aanvragen van persaccreditatie kun je mailen naar marketing@metropool.nl.
Hoe oud moet ik zijn om naar Metropool te gaan?
Concerten in Metropool zijn toegankelijk voor alle leeftijden. Ben je jonger dan 14 jaar, dan uitsluitend onder begeleiding van een volwassene (18+). Bij dance / nachtprogramma geldt een minimumleeftijd van 18 jaar. In beide gevallen wordt er soms van deze regels afgeweken, dus check voor de zekerheid de eventpagina in onze agenda voor specifieke info.
Wat is het alcohol- en drugsbeleid van Metropool?
Voor alle vragen over ons alcohol- en drugsbeleid zie onze huisregels.
Waar kan ik roken in Metropool?
Roken kan buiten op de aangegeven zones. Het is niet toegestaan om binnen te roken.
Hoe gaat Metropool om met geluid en gehoorbescherming?
Metropool hanteert, zoals alle bij het VNPF aangesloten podia, een geluidsnorm van maximaal 103 decibel over 15 minuten. Dat is een veilig volume als je er oordoppen bij draagt.
Als je je oordoppen vergeten bent, of je hebt ze niet, dan kun je in beide locaties uit de oordoppenautomaat een setje pluggers kopen voor € 5,95,- per setje. Deze sluiten goed af en zijn vaker te gebruiken. Kijk voor meer info ook even op ilovemyears.nl.
Werkt Metropool met statiegeld op bekers?
Wij gebruiken recyclebare bekers. Lees hieronder verder hoe dat in zijn werking gaat.
1. Je krijgt een muntje bij binnenkomst.
2. Een drankje halen? Lever je muntje in bij de bar. Je betaalt alleen jouw drankje en ruilt het muntje in voor een beker.
3. Even geen dorst? Lever dan je beker in voor een muntje bij de bar.
4. Muntje of beker kwijt? Betaal dan € 1,- voor een nieuwe beker.
5. Verlaat je Metropool? Lever de beker dan weer in. Dit doe je bij de bar of in de bekerbak.
Ik ben tijdens een concert iets verloren, is er een afdeling gevonden voorwerpen?
We bewaren gevonden spullen. Bel daarvoor op werkdagen met 074-2438000 of stuur een mail naar kassa@metropool.nl.
Zijn er lockers/kluisjes?
We hebben lockers. Gebruikmaken van een locker kost € 3,- voor een normale locker en € 5,- voor een grote locker. Betalen kan op de avond zelf alleen via internetbankieren. Met je code kan je de locker openen en sluiten tot je weggaat. Hulp nodig? Vraag een van onze medewerkers. Je kunt, op eigen risico, ook gratis gebruikmaken van onze onbewaakte garderobe.
Zijn tassen toegestaan in Metropool?
In de zalen zijn jassen en tassen (op handtassen na) verboden. Deze dienen opgeslagen te worden in de daarvoor bestemde lockers.
Locaties / Bereikbaarheid
Wat is het adres van Metropool?
Metropool Hengelo
Industrieplein 10
7553 LL Hengelo (OV.)
Nederland
Metropool Enschede
Willem Wilminkplein 2
7511 PG Enschede
Nederland
Metropool Almelo (binnenkort geopend)
Kolthofsingel 15
7602 EM Almelo
Nederland
Waar kan ik mijn fiets parkeren bij Metropool?
Metropool Hengelo
Voor het pand van Metropool Hengelo bevindt zich een onbewaakte fietsenstalling waar je je fiets kan parkeren.
Metropool Enschede
De bewaakte fietsenstalling 'Wilminksplein' bevindt zich 'onder' de trap ter hoogte van het complex De Parallel en het Intercity Hotel naast Metropool Enschede. Deze fietsenstalling is 24 uur per dag geopend en biedt plek voor 500 fietsen.
Is het station dichtbij Metropool?
Welke taxi kan ik het beste nemen?
Wil je met een taxi van of naar Metropool? Boek je taxi tenminste 6 uur van te voren online via Sneleentaxi en bespaar tot 70% op het metertarief. Bestel je taxi hier.
Waar kan ik mijn auto het beste parkeren bij Metropool?
Metropool Hengelo
Indien je met de auto komt, kun je zowel betaald als gratis in de buurt parkeren. Klik hier voor de kaart van Hengelo en de nabijgelegen parkeerplaatsen.
Metropool Enschede
Indien je met de auto komt, kun je zowel betaald als gratis in de buurt parkeren. Klik hier voor de kaart van Enschede en de nabijgelegen parkeerplaatsen.
Waar kan ik het beste overnachten?
Metropool Hengelo
Dichtbij Metropool locatie Hengelo kun je overnachten bij het Eden City Hotel. Gebruik bij het boeken de promocode PROMET24 voor 15% korting op je overnachting. Een andere optie is hotel/restaurant Wapen van Hengelo, wat zich op 200 meter van Metropool bevindt.
Metropool Enschede
Naast Metropool locatie Enschede kun je overnachten bij het Intercity Hotel, ook zit het Little Monkey Hostel dichtbij Metropool locatie Enschede.
Toegankelijkheid
Hebben jullie zitplaatsen?
In principe, tenzij anders aangeven (seated of semi-seated), zijn alle shows sta-concerten.
Lukt het je vanwege een medisch reden helaas niet om lang te staan? Dan regelen we graag een zitplaats in de vorm van een kruk voor je. Wel vragen we je om ons zo vroeg mogelijk een kruk aan te vragen, gezien het aantal beperkt is. Het aanvragen van een zitplaats is niet automatisch een reservering voor een concert, je moet je concerttickets dus al in je bezit hebben.
Mail naar kassa@metropool.nl voor het aanvragen van een kruk. Telefonisch kan ook, tijdens kantooruren via +31(0)74 243 8000.
Ik zit in een rolstoel, hoe gaat dat precies?
Onze zalen zijn toegankelijk met een rolstoel en we beschikken op onze beide locaties over een mindervalidentoilet. In verband met veiligheidsvoorschriften zijn er slechts een beperkt aantal rolstoelplekken beschikbaar. Hiervoor kun je online een apart ticket bestellen. Zijn er online geen rolstoeltickets meer beschikbaar en kom je met een regulier ticket naar een evenement? Dan bestaat de kans dat we je niet kunnen toelaten in verband met de veiligheidsvoorschriften. Scootmobielen zijn helaas niet toegestaan.
Ik kom als rolstoelbegeleider, welk ticket moet ik kopen?
Als rolstoelbegeleider kun je een regulier ticket aanschaffen voor een evenement.
Overige vragen
Wat is jullie privacybeleid en hoe gaan jullie om met mijn klantgegevens?
We hebben ons privacybeleid beschreven op deze pagina.
Hoe blijf ik op de hoogte van jullie programma?
Dat kan via onze social media kanalen, onze wekelijkse nieuwsbrief en onze WhatsApp-service. Meld je hier aan voor onze nieuwsbrief.
Kan ik een besloten evenement organiseren of een zaal huren in Metropool?
Ja, we staan altijd open voor mooie initiatieven. Stuur een mail naar zakelijkeverhuur@metropool.nl met daarin je plannen en dan bekijken we samen de haalbaarheid.
Hoe kan ik vrijwilliger worden?
Vul het formulier onderaan deze pagina in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Heeft Metropool vacatures of stageplaatsen beschikbaar?
Bekijk deze pagina voor alle actuele (stage)vacatures.
Ik wil in Metropool spelen, kan dat?
Stuur een mail met biografie en een goede audio-link naar programmering@metropool.nl.
Kan ik een oefenruimte bij jullie reserveren?
Reserveren kan heel gemakkelijk door een mailtje te sturen naar destudios@metropool.nl of bel van maandag t/m vrijdag tussen 19:00 uur - 23:00 uur naar 074 243 80 00.